خانه / آخرین مطالب / دادگاه وارونه!: وقتی که «جنایتکار» در وسط معرکه گم می شود!! (خداحافظ «نمر»، سلام «سفارت عربستان»!)

دادگاه وارونه!: وقتی که «جنایتکار» در وسط معرکه گم می شود!! (خداحافظ «نمر»، سلام «سفارت عربستان»!)

وقتی «مسلمان» ها از شهر «مکه» بیرون آمدند و در شهر دیگری (به نام «مدینه») حکومت تشکیل دادند، همه منتظر بودند تا ببینند که چه اتفاقی بین «مسلمانان» و «مشرکین» می افتد. اما اولین اتفاق، بسیار «غیر منتظره» بود!

گروهی از «مسلمان» ها در «ماه حرام» (که در آن، «جنگ» و «درگیری» متوقف می شد و حتّی «عرب های جاهلی»‌ نیز به این «سنت»، پایبند بودند) اقدام به کشتن چند «مشرک» کردند. جالب این بود که از طرف پیامبر (ص) هم اعزام شده بودند. اما پیامبر (ص) به آن ها گفته بود که تنها از آن ها «اطلاعات» کسب کنید (نه این که وارد «درگیری» بشوید)

اما «مسلمانان» وارد «جنگ» شده و عده ای از آنان را کشتند و هنگامی که بازگشتند و جریان را تعریف نمودند، «پیامبر» (ص) تاکید کرد که من تنها شما را برای کسب «اطلاعات» فرستادم، نه «درگیری»!

اما از طرف دیگر، «مشرکین» به شدت از این ماجرا استفاده کرد. در همه جا تبلیغ کردند که: ما قبلا به همه‌ی شما (طایفه های مختلف در «عربستان») گفته بودیم که این جماعت (مسلمانان) خطرناک اند! همین تازه که در شهر دیگری (مدینه) حکومت تشکیل داده اند، ساده ترین «سنت اخلاقی عرب» (که در «ماه حرام»، جنگ را متوقف می کردند) را هم رعایت نمی کند.

لذا کار چند «مسلمان خودسر»، موجب شده بود که «اسلام» (که تازه «حکومت» مستقلی ایجاد کرده بود) بدنام شود.

اما از همه جالب تر، موضع «قرآن»‌ بود! در همین اوضاع، همه منتظر بودند تا «آیه» ای از «قرآن» نازل شود و مشخص کند که تکلیف «مسلمانان» چیست.

همین اتفاق نیز می افتد و «آیه» ای نازل می شود: می پرسند که حکمِ «کشتن افراد» در «ماه حرام» چیست؟ بگو که خطای بزرگی است!

این قسمت از «آیه»، برای این بود که «مشرکین» می گفتند: مسلمانان، «جنگ کردن در ماه حرام» را جایز می دانند! در این قسمت از «آیه»، این «تبلیغات منفی» را تکذیب می کند.

اما جالب است که حتّی اسمی از «مسلمانان خاطی» نمی آورد! بلکه سریعا بحث را به سمت «مشرکین» برده و به شدت از آنان «انتقاد» می کند! یعنی می گوید: درست است که در «ماه حرام»، چند نفر کشته شدند! اما شما (مشرکین) که برای این «اتفاق»، این همه «دلسوزی» می کنید، چرا درباره‌ی «جنایت» های متعدد خودتان (که بسیار بزرگ تر این «اتفاق» است) «سکوت» کرده اید![۱]

 

.

.

.

.

 

«عربستان» سریال وحشی گری اش را تکمیل کرد!

اول: تجاوز به ۲ نوجوان ایرانی!

دوم: پایین آوردن قیمت «نفت» (برای فشار به «ایران»!)

سوم: کمک به گروه های «تروریستی» (در «عراق»، «سوریه» و …)

چهارم: حمله به «یمن»

پنجم: کشتار «منا»!

و ….

الآن هم کشتن یه «عالم بزرگ» در «عربستان» (به نام «نمر باقر النمر»)!

 

جمعی از «مردم ایران» (بعد از تحمل این همه «جنایت») صبرشان لبریز شد و شبانه به «سفارت عربستان» (در «تهران») حمله کرده، در را شکستند، وسایل «سفارت» را به هم ریخته و قسمتی از «سفارت» را به «آتش» کشیدند.

 

 

شکی نیست که این حرکت، «خطا» می باشد ولی نکته‌ی عجیب آن بود که «رئیس جمهور محترم جمهوری اسلامی ایران» (یعنی آقای «حسن روحانی») در پیامی – که هدفش محکومیت شهادت «آیت الله نمر» بود – پس از چند خط «انتقاد» از «عربستان»، چرخش عجیبی در پیامش داده و در عباراتی – که نسبتا طولانی بود – انتقاداتی را به «افراد خودسر» (که به «سفارت عربستان» هجوم برده بودند) کرد.

این در حالی است که اولا آقای «روحانی» (برای چند قتل به دستِ «داعش» در پاریس) در تماسی تلفنی با «رئیس جمهور فرانسه»، با کلماتی فوق العاده دلسوزانه و محبت آمیز، از مقامات «فرانسه» دلجویی کرد. (اما به طور مستقیم اشاره نکرد که همین کشور شما – یعنی «فرانسه» – بود که خدمات زیادی به «داعش» نمود تا در «سوریه» قوت بگیرند)

این «اتفاق» (حمله به «آتش زدن سفارت یک کشور») در «ایران»، سابقه نداشته است! با این که خیلی اتفاقات تلخی در «دنیا» پیش آمده است (مانند «توهین به پیامبر» و …) اما هیچ گاه مثلا «سفارت فرانسه» (به خاطر «توهین به پیامبر») آتش گرفته نشده است!

اما – از نظر روانشناسانه – دلیل چنین حرکتی از «مردم» و «عصبانیت شدید آنان» چه بوده است؟!

آیا «کم تحرکی دولت روحانی» در «اعتراض» به «عربستان» نمی تواند بی تاثیر در این «اتفاق» باشد! (خصوصا این که بعد از گذشت اتفاقات «منا»، «تجاوز به ۲ نوجوان» و … آقای «ظریف»، گفته بود که همچنان خواهان «دوستی» با «عربستان» هستیم!!![۲])

و همگان شاهد بودند که (بعد از این که «عربستان»، جسد های ایرانیان را تحویل نمی داد) آقای «ظریف»، دو زانو در برابر «امیر کویت» نشست (عکس آن در «اینترنت» موجود است) تا آنان نزد «عربستانی» ها واسطه شوند! (تنها برای این که «عربستان»، بعضی از «مسئولین ایرانی» را به کشورش راه دهد! و پیگیری کشته شدگان ایرانی را دنبال نمایند) که همین اتفاق هم نیفتاد!

 

 

اما بعد از این همه اصرار و التماس (و بعد از این که حتّی «وزیر امور خارجه عربستان»، آقای «ظریف» را به ملاقات قبول نمی کرد![۳]) همچنان «عربستان»، اعتنایی به «ایرانی» ها نمی کرد و تنها «خشم رهبر انقلاب» بود که پس از جملات کوبنده ای (در سخنرانی ۸ مهر)، بلافاصله «عربستانی» ها را مجبور به عقب نشینی و تحویل دادن «اجساد ایرانیان» نمود!

آقای «روحانی» درباره «فتنه ۸۸»، گفته بود که «فتنه» از «مناظره های صدا و سیما» شروع شد‍! چون احساسات بعضی ها را برانگیخت![۴]

اکنون باید این سوال پرسیده شود که آیا کم کاری «دولت ایران» (در برخورد با «عربستان») اولا باعث «جسور تر شدن عربستان» و ثانیا «خشم شدید مردم ایران» (تا حدی که اقدام به کار اشتباهی همچون «آتش زدن سفارت عربستان» شده است) نشده است؟! آیا «دولت خودتان» را مقصر نمی دانید؟!

داستانی که در ابتدا بیان کردیم، نشان می دهید که نباید بگذاریم که کار بزرگتری (همچون «جنایت های مشرکین») در پشت اشتباه کوچک تری (همچون «کشتن چند نفر در ماه حرام») مخفی بماند.

دقیقا امروزه نیز نباید «جنایت های متعدد سعودی ها»، تنها به خاطر یک «آتش سوزی در سفارت عربستان»، کم رنگ شود و خودِ مسئولین «ایرانی» هم به آن دامن بزنند. (و متاسفانه بعضی «سایت های خبری»، بیش از این که به ماجرای «شهادت آیت الله نمر» بپردازند، به ماجرای «آتش گرفتن سفارت عربستان» می پردازند و پشت سر هم «انتقاد» می کنند از «ایرانی های خودسر»‍!)

«رهبر انقلاب» بارها تاکید کرده بودند که «اصلی – فرعی» کنید! یعنی ببینید که «مساله اصلی» چیست و «مساله فرعی» کدام است! مبادا آن قدر مشغول «مساله فرعی» بشویم که فراموش کنیم که «مساله اصلی» چه بوده است!

 

یکی از سایت های خبری که چند خبر برای «سفارت» نوشته است ولی مطلب خاصی در محکومیت شهادت «آیت الله نمر» وجود ندارد

یکی از سایت های خبری که چند خبر برای «سفارت عربستان» نوشته است ولی مطلب خاصی در محکومیت شهادت «آیت الله نمر» وجود ندارد

 

نکته ای جالب تر!!

اما در همان داستان بالا، «خداوند» (در ادامه‌ی آیات) تعریف از «مجاهدان» می کند!! یعنی: درست است که چند نفر از «مجاهدان» (که «نیت خیر» داشتند ولی کار «اشتباه» کردند) چنین خطایی مرتکب شدند، اما نباید «جهاد» در چشم ما، «سیاه» شود! (و از این به بعد هر کسی می خواهد «جهاد» کند را به چشم «تندرو» نگاه کنیم)

دقیقا مانند «ماجرای تجمع روبروی سفارت انگلیس» که «رهبر انقلاب» (در ۱۶ مرداد ۹۴) گفتند که «احساسات دانشجویان» را درست می دانم ولی «رفتار»شان (که حمله به «سفارت» کردند) را نادرست می دانم.

و دقیقا مانند تاکیدات «رهبر انقلاب» که این قدر به «جوان های انقلابی» نگویید «افراطی» و … !۵] (یعنی «احساسات مثبت» آنان را زیر سوال نبرید! در عوض اگر «اشتباهی» انجام دادند، فقط «اشتباه» آنان را رد کنید، نه این که «روحیه مذهبی» و «انقلابی» آنان را زیر سوال ببرید)

در ماجرای «سفارت» هم اگر کسانی «اشتباهاتی» را انجام دادند، نباید از این به بعد به هر کسی «غیرت» و «دغدغه» دارد، گفته شود: «افراطی»، «تندرو» و … !!

.

.

.

.

[۱] ر.ک: تفسیر مجمع البیان، ذیل آیات ۲۱۷ و ۲۱۸ بقره.

متن کامل آیه: یَسَْلُونَکَ عَنِ الشهَّْرِ الْحَرَامِ قِتَالٍ فِیهِ  قُلْ قِتَالٌ فِیهِ کَبِیرٌ  وَ صَدٌّ عَن سَبِیلِ اللَّهِ وَ کُفْرُ  بِهِ وَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ وَ إِخْرَاجُ أَهْلِهِ مِنْهُ أَکْبرَُ عِندَ اللَّهِ  وَ الْفِتْنَهُ أَکْبرَُ مِنَ الْقَتْلِ  وَ لَا یَزَالُونَ یُقَاتِلُونَکُمْ حَتىَ‏ یَرُدُّوکُمْ عَن دِینِکُمْ إِنِ اسْتَطَاعُواْ  وَ مَن یَرْتَدِدْ مِنکُمْ عَن دِینِهِ فَیَمُتْ وَ هُوَ کَافِرٌ فَأُوْلَئکَ حَبِطَتْ أَعْمَالُهُمْ فىِ الدُّنْیَا وَ الاَْخِرَهِ  وَ أُوْلَئکَ أَصْحَابُ النَّارِ  هُمْ فِیهَا خَلِدُونَ(۲۱۷) إِنَّ الَّذِینَ ءَامَنُواْ وَ الَّذِینَ هَاجَرُواْ وَ جَاهَدُواْ فىِ سَبِیلِ اللَّهِ أُوْلَئکَ یَرْجُونَ رَحْمَتَ اللَّهِ  وَ اللَّهُ غَفُورٌ رَّحِیمٌ(۲۱۸/بقره)

[۲] این سخنان تنها حدود ۲۰ روز بعد از «فاجعه منا» در مصاحبه با «الرأی کویت» گفته شده است: ما به دنبال پیشرفت روابط دوستی و مودت با دوستان عربستانی خود هستیم! (برای دیدن کل مصاحبه، به سایت خبرگزاری «فارس»، تاریخ ۲۷ مهر ۹۴، کد خبر: ۱۳۹۴۰۷۲۲۰۰۰۱۸۴ به آدرس زیر مراجعه نمایید)

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13940722000184

[۳] رجوع کنید مصاحبه آقای «جنتی» (وزیر ارشاد)، خبرگزاری «مهر»، تاریخ ۵ مهر ۹۴، شناسه خبر: ۲۹۲۵۴۸۹  به آدرس زیر:

http://www.mehrnews.com/news/2925489/%D9%88%D8%B2%DB%8C%D8%B1-%D8%AE%D8%A7%D8%B1%D8%AC%D9%87-%D8%B9%D8%B1%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D9%85%D9%84%D8%A7%D9%82%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D8%A7-%D8%B8%D8%B1%DB%8C%D9%81-%D8%B1%D8%A7-%D9%86%D9%BE%D8%B0%DB%8C%D8%B1%D9%81%D8%AA

[۴] http://www.farhangnews.ir/content/34672

[۵] ۱۸ شهریور ۹۴، در دیدار با اقشار مختلف مردم.

درباره‌ی آرمان شادمان

همچنین ببینید

چه کسی مخالف «شادی مردم» است؟!!

  من معتقدم که امثال #کیومرث_پوراحمد واقعا #هنرمند هستن؛ واقعا #هنر میخواد که یه زمان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *